Skip to main content

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Keera muss kõvemaks

Ergonoomika ning kasutatavus on suuresti kasvava tähtsusega aspektid vebilehtede ehitamisel ning arendamisel. Osad saavad sellega hästi hakkama, teised mitte. Hea näitena tooksin välja ühe oma lemmikutest rakendustest nimega Spotify. Olen selle pikaajaline kasutaja ning olen näinud, kuidas rakendus üle aastate enamjaolt ainult paremaks on läinud. Üks suur tõmbepunkt on kindlasti lihtne ja minimaalne disain ning värviskeem (logod, ikoonid). See aitab inimestel paremini ringi liikuda. Esmakordsel kasutajal on rakendust lihtne selgeks saada, kõik albumid ning esitusloendid on selges ning arusaadavas paigutuses. Samuti on lihtne paigutus eelduseks kiirele ja tõhusale navigeerimisele, mistõttu kasutamine on tõhus ja loogiline. Puuduvad tülikalt suured reklaamid (kuigi tasuta versioonil näidatakse ühte reklaami). Üleüldine kasutajakogemus on kindlasti paremaks läinud ning usun, et arendajad leiavad veel viise, kuidas muusikakuulamine mõnusamaks teha.


Ma just vajutasin

Kas olete kunagi käinud veebilehel, mille sisu on peaaegu võimatu lugeda. See on irooniliselt hea näide halvast kasutatavusest. Veebilehed teenivad tihti suure summa reklaamide pealt. Kui leht on populaarne, seda rohkem inimesi reklaame näevad. Samal ajal piiravad reklaamid head kasutajakogemust. Tihti on just uudistelehed need kohad, kus pead reklaamidelt sõna otseses mõttes eest ära jooksma. Veebilehte täidavad ülevalt, alt, paremalt ning vasakult ründavad värvilised kastikesed mis kogemata peale vajutades sind kahtlastele seiklustele viivad (usu mind sinna seiklusele sa minna ei taha). Olen viimasel ajal täheldanud uut sorti, interaktiivseid ning liikuvaid, reklaame. Inimesed teavad, et pikema aja peale ei ole kasutuskogemus just kiita, seetõttu otsitakse tihti alternatiive või välditakse konkreetsete veebilehtede külastamist. Õpitavuse koha pealt on uudistelehed tihti keeruliselt üles ehitatud ning ekraanil on liiga palju infot korraga.

Comments

Popular posts from this blog

IT proff...?

Tänapäeval on haridusel meie elus aina suurem tähtsus. Selle olulisus väljendub tööturu tihedas konkurentsis. Kuna IT-maailm on kiiresti ja pidevalt edasi arenev, on vaja endale selgeks teha, millised erinevad ametikohad ning karjäärivõimalused vastavad erinevatele haridustasemetele. Tähtis on leida õige just enda jaoks. Ülikool on ülim? Kui gümnaasiumitee läbi käia, on noor tihti valiku ees - mida edasi teha. Sellest punktist alates hargnevad paljude andekate inimeste teed päris mitmeks osaks. See seltskond kes otsustab minna ülikooli võib seda teha mitmel põhjusel. Loodetavasti selles vanuses pole see enam vanemate sundimisel, vaid oma suurest tahtest õppida. Kõrgkooli diplom on alati hea näitaja ning mõnes mõttes kindel tee, mida võtta. Kõrgkoolis keskendutakse laialdastele teadmistele mitmes eri valdkonnas (ka matemaatika on osa sellest). Õpitakse süsteemi kui tervikut, nähakse kuidas asjad kokku töötavad ning omandatakse arusaam süsteemi töötamisest tervikuna. Tihti on tehnilistel

Võrkude rikkus: vabast tarkvarast vaba kultuurini

Analüüsin sellel nädalal Eben Mogleni 1999. aasta artiklit Anarchism Triumphant: Free Software and the Death of Copyright. Tegemist on huvitava ning omapärasest vaatenurgast kirjutatud looga. Eesmärgiks on võrrelda, kui palju asju on 20 aastaga muutunud ning kas midagi om ka õigeks osutunud. Artiklis arutab autor omandõiguse kui...noh õiguse üle. Ja selle üle, kuidas see mõjutab ühiskondlikke läbisaamisi. Ta toob näiteid autoriõiguse seadustest (mõned on päris imelikud) ja arutleb nende vajalikkuse üle. Inimeste peamiseks motivaatoriks autoriõigustega tarkvara kaitsta on kindlasti raha, mistõttu võivad asjad kähku minna keeruliseks. Kas tarkvara peaks olema iga inimese õigus? Sellele küsimusele ei ole veel keegi päris ühist vastust leidnud. Minu arvates on loogiline, et enda töö eest peaks autor saama õiglase tasu, kuid millisest hetkest on töö "originaalne". Autor toob teise poolena välja Linuxi ning vaba tarkvara tõusu ning selle vajalikkuse. Linux ja vabavara seisavad inim

Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

 Virginia Shea oma raamatus "Netiquette" toonud välja netisuhtluse 10 kõige olulisemat komponenti, millega säilitada viisakus ja head tavad üle võrgu teistega rääkides.  Käsk, mis on sama tähtis praegu, kui ta oli seda 1990-ndatel. Minu arvates on kõige tähtsam käsk kohe kõige esimesena kirja pandud. Selleks on soovitus internetis inimeseks jääda (Remember the human). Kuna netis suheldes võib tekkida paratamatult tunne, nagu räägiksid kellegi kauge või lausa robotiga, kellel kohe üldse tundeid pole, ei ole lugu tegelikult nii lihtne. Ka teisel pool ekraani on samasugune inimene nagu sa ise. Nii oli 30 aastat tagasi ja nii on praegu. Inimestel on tunded ja neid on väga kerge haavata. Netis kirjutades on tähtis, et vastaspool saaks aru ka sellest, kuidas sa midagi ütled. Infot võib tõlgendada mitut moodi, ka selle järgi, millise hääletooniga seda edasi antakse.  Selleks, et teiste tundeid mitte riivata, tasub enne postitamist endale meelde tuletada, et tegu on teise täpselt sam